Infraroodcabine (warmtecabine)

Wil je snel afvallen? Wil je sporten met reuma? Wil je sporten met fibromyalgie? Wil je sporten met rugklachten? Dan is de infrarood warmtecabine de ideale oplossing!

Wij maken gebruik van de infrarood warmtecabines van InfraLigne. Sporten in een infraroodcabine is een heel comfortabele manier om snel fit te worden en te blijven. Sporten in warmte is ook zeer geschikt voor mensen met stramme of pijnlijke spieren en/of aandoeningen aan spieren en gewrichten (zoals diverse vormen van reuma). De infrarood warmtestraling verwarmt de spieren. Bewegen wordt daardoor makkelijker. Spieren en gewrichten worden snel sterker en soepeler. Je voelt je al na een paar sessies duidelijk fitter en energieker. 

 

Veel oefeningen worden liggend uitgevoerd en we kunnen het bewegingsprogramma helemaal op maat maken, waardoor ook mensen met diverse klachten aan het bewegingsapparaat (denk aan nek, rug, knieën) bij ons goed aan hun conditie kunnen werken.

 

Infrarood is goed voor de gezondheid. Enkele belangrijke voordelen van sporten in infrarood:

  • de bloedsomloop wordt gestimuleerd;
  • de elasticiteit van de spieren neemt toe;
  • het verminderd pijnlijke spieren en gewrichten;
  • het is gunstig voor hart en bloedvaten;
  • het zorgt voor een betere vetverbranding en
  • het stimuleert de stofwisseling.

Sporten om af te vallen

Wil je snel en blijvend afvallen? Dan kun je bij ons het sporten in de warmtecabines combineren met voedingsadvies en een persoonlijke coach. We weten & meten regelmatig, zodat we goed kunnen volgen welke resultaten je boekt. Waar nodig worden zowel je beweegprogramma als je voedingsschema daarop aangepast.

 

Sporten met fibromyalgie of reuma

Kom je bij ons sporten met reuma of fibromyalgie, dan nemen we in een intakegesprek uitgebreid de mogelijkheden met je door. We hebben aangepaste programma's voor zowel reuma als fibromyalgie. Samen bespreken we wat je sportervaringen zijn, tijdens de proefles brengen we je starniveau in kaart en op basis daarvan stellen we een beweegprogramma voor je op. 

 

Sporten met rugklachten, knieklachten of nekklachten

Heb je problemen met je nek, rug of knieën dan is liggend sporten een uitkomst. Er drukt geen lichaamsgewicht op je spieren & gewrichten, waardoor deze minder worden belast. De rug wordt door de liggende houding ontzien. Je traint spierkracht en coördinatie zonder de spieren en gewrichten onnodig te belasten. Uiteraard maken we op basis van jouw klachten een programma op maat voor je.

 

Altijd gratis intake & proefles

Wil je meer weten? Bel of mail ons gerust voor een gratis proefles. Dan nemen we precies met je door wat de mogelijkheden zijn en beantwoorden graag al je vragen!